Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych
Wydział Administracji - Studia I stopnia
Cel studiów:
- zdobycie wiedzy z zakresu nauk społecznych do prawidłowego interpretowania i wyjaśniania znaczenia poszczególnych norm prawnych w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz wzajemnych relacji między tymi normami;
- zdobycie wiedzy teoretycznej uzupełnionej elementami wiedzy prawniczej oraz praktykami zawodowymi oraz nabycie umiejętności, ważnych z punktu widzenia instytucji – prowadzącej do formułowania własnych opinii, opartych na krytycznym doborze danych, z wykorzystaniem metod analiz stosowanych w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych.
Kim możesz być po studiach:
- specjalistą prawa pracy i ubezpieczeń społecznych na średnich szczeblach zarządzania w administracji państwowej i samorządowej, a także w jednostkach gospodarczych w sektorze prywatnym, w instytucjach społecznych oraz pozarządowych;
Twoje umiejętności po ukończeniu studiów:
- znajomość instrumentów indywidualnego i zbiorowego prawa pracy;
- umiejętność zapobiegania konfliktom w zakładzie pracy, a w sytuacjach kryzysowych rozwiązywania sporów z zakresu prawa pracy;
- umiejętność dostrzegania i kształtowania procesów decyzyjnych w urzędach administracji publicznej i w przedsiębiorstwach w oparciu o prawo pracy i ubezpieczeń społecznych;
- umiejętność zajmowania się świadczeniem usług w zakresie zobowiązań publicznoprawnych.
Studia kończą się egzaminem dyplomowym.