Logistyka

Kwalifikacje absolwenta.

Celem studiów jest podniesienie wiedzy i szeroko rozumianych kompetencji z zakresu zarządzania konkurencyjnością w branży TLS. Absolwenci zdobędą wiedzę z obszaru ogólnych zagadnień związanych z oddziaływaniem na popyt, marketingiem dla branży TLS oraz kwestiami ICT i ekologii w transporcie. Zadaniem studiów jest osiągnięcie takich efektów kształcenia, aby absolwenci na rynku pracy cechowali się m.in. umiejętnością analizy i oceny procesów dotyczących konkurencyjności w branży TLS.
 

Studia skierowane są przede wszystkim do osób chcących poszerzyć i uzupełnić swoją wiedzę, a pracujących już w branży TLS. Studia przeznaczone są zarówno dla kadry kierowniczej oraz właścicieli firm, jak też dla pracowników TLS oraz dla tych osób, które pragną uzyskać nową wiedzę z zakresu zarządzania konkurencyjnością, jak również chcących poszukiwać zatrudnienia w tej branży.
 

1. Oddziaływanie na popyt

Kształtowanie oferty firmy
– Produkt w rozumieniu marketingowym
– Cykl życia produktu
– Zarządzanie portfelem produktów w branży TLS
Nabywca i jego postępowanie
– Czynniki wpływające na postępowanie nabywców
– Potrzeby i motywacje nabywców wpływające na popyt
– Proces zakupu
– Grupa decyzyjna
Polityka cenowa
– Strategie cenowe
– Techniki kształtowania cen
– Techniki monitorowania posunięć konkurencji
Polityka sprzedaży
– Zarządzanie sprzedażą
– Techniki aktywnej sprzedaży
Obsługa klienta
– Elementy określające jakość obsługi z punktu widzenia klienta
– Trudne sytuacje w kontakcie z klientem, wpływ na popyt

2. Marketing

Zasady marketingu
– Koncepcja marketingu
– Podstawowe zasady funkcjonowania na rynku
– Elementy marketingu – narzędzia walki rynkowej
– Rola marketingu w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa
Badania marketingowe
– Informacja rynkowa i badania marketingowe (zakres źródła, metody)
– Rola badań rynku w działalności marketingowej
– Zakres informacji rynkowej
– Źródła informacji rynkowej
Zarządzanie marketingowe
– Analiza SWOT
– Cykl zarządzania marketingowego – podstawowe decyzje
– Strategie marketingowe – określanie przewag konkurencyjnych
– Plany marketingowe
Zarządzanie marką
– Tworzenie wizerunku marki
– Strategia marki
– Promocja marki
Komunikacja  marketingowa
– Strategia i plan promocji
– Elementy promocji – reklama, bezpośrednie wspieranie sprzedaży, Public Relations
– Rola pracowników firmy w kształtowaniu jej rynkowego wizerunku
3. ICT i ekologia w transporcie
Cyfrowe tachografy
– Elektroniczne karty tachografów
– Budowa tachografu cyfrowego
– Obsługa tachografu cyfrowego
– Znaczenie piktogramów
– Analiza wydruków z tachografu cyfrowego
Nawigacja satelitarna 
– Zalety systemów nawigacyjnych w branży TLS
– Krótka charakterystyka
– Konstelacja GPS
– Informacja nawigacyjna
– Określanie pozycji użytkownika
– Dookreślanie pozycji użytkownika
Polityka cenowa
– Strategie cenowe
– Techniki kształtowania cen
– Techniki monitorowania posunięć konkurencji
Polityka sprzedaży
– Zarządzanie sprzedażą
– Techniki aktywnej sprzedaży
Obsługa klienta
– Elementy określające jakość obsługi z punktu widzenia klienta
– Trudne sytuacje w kontakcie z klientem, wpływ na popyt