Profile zawodowe absolwenta wraz z przykładami

Katalog ECTS 2015/2016

KIERUNEK PEDAGOGIKA
Wydział Nauk Społecznych w Gdańsku; Wydział Humanistyczny w Koszalinie
Studia I stopnia, stacjonarne i niestacjonarne

Specjalności:

 

Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna (nauczycielska)
Absolwenci tej specjalności mają wiedzę i umiejętności związane z realizacją pracy pedagogicznej z dziećmi w ramach funkcji opiekuńczej, diagnostyczno – prognostycznej, kompensacyjno – usprawniającej, poznawczej, kształcącej, wychowawczej. Mają przygotowanie do pracy dydaktyczno – wychowawczej w przedszkolach, punktach przedszkolnych i w alternatywnych formach wychowania przedszkolnego, w klasach „0” i klasach I − III szkoły podstawowej, w zakresie nauczania zintegrowanego


Pedagogika resocjalizacyjna z elementami profilaktyki i opieki
Absolwenci tej specjalności znają problematykę pracy profilaktyczno – resocjalizacyjnej. Mają kompetencje w zakresie diagnozowania działań resocjalizacyjnych, profilaktyki i opieki. Są przygotowani do pracy na rzecz osób (dzieci, młodzieży, dorosłych), rodzin, środowisk i grup społecznych wykazujących nieprzystosowanie społeczne i potrzebujących różnorodnych form wsparcia wychowawczego, profilaktycznego, terapeutycznego oraz resocjalizacyjnego. Specjalność wyposaża w kompetencje zawodowe pracownika resocjalizacyjnego w placówkach penitencjarnych, pogotowiach opiekuńczych, policyjnych izbach dziecka, schroniskach młodzieżowych, ośrodkach diagnostycznych, adaptacyjnych i terapeutycznych dla uzależnionych, domach opieki, ośrodkach interwencji kryzysowej, sądach, działach prewencji (wojsko i policja).


Pedagogika społeczno-opiekuńcza z pedagogiką szkolną
Absolwent dysponuje podstawową wiedzą ogólnopedagogiczną, historyczno-filozoficzną, socjologiczną i psychologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz do kształtowania własnego rozwoju zawodowego. Podstawę kształcenia na tej specjalności stanowi wiedza interdyscyplinarna, określająca zasady funkcjonowania człowieka w środowisku społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska wychowawczego szkoły. Celem studiów jest rozszerzenie i pogłębienie wiedzy pedagogicznej przygotowującej absolwentów do pełnienia zadań pedagoga szkolnego.


Edukacja dla bezpieczeństwa i zarządzanie kryzysowe
Absolwent tej specjalności potrafi łączyć wiedzę pedagogiczną i psychologiczną z szeroko rozumianą problematyką bezpieczeństwa i porządku publicznego w sytuacjach kryzysowych w różnych wymiarach ludzkiej egzystencji.


Opieka nad dzieckiem i wczesne wspomaganie rozwoju
Absolwent kierunku Pedagogika o specjalności Opieka nad dzieckiem i wczesne wspomaganie rozwoju posiada podstawową wiedzę ogólnopedagogiczną, historyczno-filozoficzną, socjologiczną i psychologiczną niezbędną do rozumienia społeczno-kulturowego kontekstu organizacji i przebiegu procesów opieki, harmonijnego rozwoju, wychowania i kształcenia dziecka oraz kształtowania własnego rozwoju zawodowego.


Poradnictwo edukacyjne, doradztwo zawodowe i personalne
Celem studiów jest dostarczenie wiedzy i kompetencji umożliwiających realizację procesu poradnictwa edukacyjnego, doradztwa zawodowego i personalnego, a także wykorzystania ich w praktycznym działaniu. Umożliwi to głębsze zrozumienie dynamiki systemów, jakimi są zakłady pracy, pracujące w nich zespoły i jednostki. Podczas zajęć prezentowane są podejścia do pracy w doradztwie oraz konkretne techniki pracy indywidualnej oraz zespołowej. Absolwent specjalności Poradnictwo edukacyjne, doradztwo zawodowe i personalne jest przygotowany do prowadzenia działalności edukacyjnej wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, ze szczególnym uwzględnieniem pracy w charakterze doradcy edukacyjnego i zawodowego, animatora aktywności zawodowej, a także pedagoga prowadzącego indywidualne oraz grupowe poradnictwo edukacyjne, orientację zawodową wspierającą i projektującą karierę zawodową uczniów, w tym także uczniów o specjalnych potrzebach. Absolwent posiada umiejętność rozpoznawania rynku pracy, stosowania nowoczesnych technik doradztwa i aktywizacji zawodowej, organizowania i prowadzenia poradnictwa edukacyjnego i zawodowego oraz zarządzania karierą.


Studia II stopnia, stacjonarne i niestacjonarne

Specjalności:


Pedagogika ogólna

Studenci pedagogiki ogólnej nabywają w trakcie kształcenia kompetencje w zakresie twórczego i perspektywicznego działania na rzecz drugiego człowieka, wspierania rozwoju jednostek oraz grup. Mają umiejętności niezbędne do formułowania problemów teoretycznych i prowadzenia badań empirycznych, dostrzegania złożonych relacji między teorią pedagogiczną, a praktyką edukacyjną. Charakteryzują się otwartością intelektualną, kreatywnością i innowacyjnością, elastycznością i zdolnościami adaptacyjnymi. Absolwenci są przygotowani do pracy w różnych obszarach działań edukacyjnych, m.in. w placówkach oświatowych, poradniach specjalistycznych, instytucjach edukacji dorosłych oraz placówkach opiekuńczo – wychowawczych, animacji kulturalnej czy pomocy społecznej.

 

Pedagogika ogólna z modułem wyrównawczym dla absolwentów innych kierunków studiów pierwszego stopnia
Absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku Pedagogika o specjalności Pedagogika ogólna posiada pogłębioną wiedzę pedagogiczną (terminologiczną, metodologiczną i metodyczną). Ma specjalistyczne umiejętności i kompetencje niezbędne do wykorzystywania wiedzy w diagnozowaniu, projektowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji działalności pedagogicznej (wychowawczej, edukacyjnej, opiekuńczej, doradczej, kulturalnej, pomocowej, terapeutycznej) w odniesieniu do grup i jednostek, a także do prowadzenia podstawowych badań naukowych. Potrafi prowadzić działalność gospodarczą w zakresie usług edukacyjnych i doradczych. Wykazuje umiejętności uczenia się, doskonalenia swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji pedagogicznych z wykorzystaniem nowoczesnych środków oraz metod pozyskiwania, organizowania, przetwarzania informacji i materiałów. Umiejętnie komunikuje się ze specjalistami, jak i z innymi osobami biorącymi udział w procesach pedagogicznych przy użyciu profesjonalnych metod i technik. Charakteryzuje się empatią, wrażliwością, przedsiębiorczością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności. Potrafi radzić sobie na rynku pracy.

 

Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z modułem wyrównawczym dla absolwentów po innych specjalnościach pedagogicznych 
Celem specjalności jest dwukierunkowe, zgodne z najnowszymi tendencjami kształcenia nauczycieli, przygotowanie wysoko wykwalifikowanej i kompetentnej kadry pedagogicznej do pracy z dziećmi w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej (klasy I – III) i w przedszkolu. Studia wyposażają przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w zróżnicowany repertuar aktywnych metod pracy z dziećmi, uświadamiają, że w pracy z małym dzieckiem ważne jest nie tylko wspomaganie rozwoju i wczesnej edukacji, ale przede wszystkim pomaganie dziecku w poznawaniu siebie i świata, stwarzanie mu możliwości formułowania hipotez i ich weryfikowania, pomaganie w budowaniu obrazu świata. Plan studiów obejmuje przedmioty ogólnopedagogiczne, psychologiczne, filozoficzne i społeczne. Absolwent jest przygotowany do działalności edukacyjnej nie tylko z małymi dziećmi, ale także z ich rodzinami, potrafi współpracować ze środowiskiem lokalnym na rzecz zapewnienia dzieciom korzystnych warunków rozwoju.


Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z kształceniem integracyjnym 
Absolwenci tej specjalności potrafią samodzielnie podejmować zagadnienia teoretyczne i rozwiązywać problemy praktyczne dotyczące animacji zmiany we wczesnej edukacji, poszerzając jednocześnie kompetencje zdobyte na studiach pierwszego stopnia o tej samej lub pokrewnej specjalności. Pracują jako nauczyciele w przedszkolach, punktach przedszkolnych i w alternatywnych formach wychowania przedszkolnego, w klasach „0” i klasach I – III szkoły podstawowej. Uczelnia proponuje również dodatkowy moduł wyrównawczy dla studentów po innych specjalnościach pedagogicznych.


Poradnictwo edukacyjne, doradztwo zawodowe i personalne
Absolwenci tej specjalności potrafią samodzielnie podejmować zagadnienia teoretyczne i rozwiązywać problemy praktyczne dotyczące pedagogicznych, psychologicznych i społecznych aspektów procesu pracy. Nabywają umiejętności praktycznych niezbędnych do świadczenia usług z zakresu orientacji zawodowej i poradnictwa zawodowego, poszerzając jednocześnie kompetencje zdobyte na studiach pierwszego stopnia o tej samej lub pokrewnej specjalności. Absolwenci tej specjalności mogą pracować w działach personalnych firm, agencjach doradztwa personalnego, urzędach pracy, ośrodkach pomocy społecznej, szkolnych ośrodkach karier, poradniach psychologiczno – pedagogicznych, centrach informacji zawodowej. 


Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką uzależnień
Absolwenci tej specjalności potrafią samodzielnie podejmować zagadnienia teoretyczne i rozwiązywać problemy praktyczne dotyczące systemów resocjalizacji i pracy psychokorekcyjnej, poszerzając jednocześnie kompetencje zdobyte na studiach pierwszego stopnia o tej samej lub pokrewnej specjalności. Uzyskane kwalifikacje zawodowe pozwalają na zatrudnienie w placówkach penitencjarnych, pogotowiach opiekuńczych, policyjnych izbach dziecka, schroniskach młodzieżowych, ośrodkach diagnostycznych, adaptacyjnych i terapeutycznych dla uzależnionych, w domach opieki, ośrodkach interwencji kryzysowej, sądach, działach prewencji (wojsko i policja).

 

Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju
Absolwenci mają wiedzę umożliwiającą właściwą interpretację zjawisk społecznych i sytuacji wychowawczo – zdrowotnych, a jednocześnie poszerzone kompetencje zdobyte na studiach pierwszego stopnia o tej samej lub pokrewnej specjalności. Znajdują zatrudnienie w żłobkach, przedszkolach i szkołach, ośrodkach szkolno – wychowawczych, centrach pomocy rodzinie, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, ośrodkach terapeutycznych i rehabilitacyjnych, fundacjach i organizacjach na rzecz osób z niepełnosprawnością.


Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z nauczaniem języka angielskiego
Studia o specjalności Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z nauczaniem języka angielskiego rozszerzają wiedzę i umiejętności absolwentów posiadających już kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela w przedszkolach i klasach I – III szkoły podstawowej. Merytoryczne i pedagogiczne przygotowanie pozwala również absolwentom tej specjalności na podjęcie pracy nauczyciela nauczania języka angielskiego na wszelkiego rodzaju kursach i szkoleniach oraz w placówkach i ośrodkach, gdzie prowadzona jest edukacja małego dziecka. Podczas studiów zwraca się także szczególną uwagę na rozwijanie odpowiedniego nastawienia emocjonalno-motywacyjnego studentów, umiejętnego dążenia do wyznaczonych celów oraz skutecznego działania w warunkach gwałtownych przemian społeczno-kulturowych. Oprócz zajęć pedagogiczno-psychologicznych służą temu specjalnie dla nauczycieli przygotowywane zajęcia z zachowań scenicznych i medialnych oraz praktyka pedagogiczna.


Edukacja dla bezpieczeństwa i wiedza o społeczeństwie (nauczycielska)
Absolwent specjalności Edukacja dla bezpieczeństwa i wiedza o społeczeństwie potrafi łączyć wiedzę pedagogiczną i psychologiczną z szeroko rozumianą problematyką bezpieczeństwa i porządku publicznego w sytuacjach kryzysowych, w różnych wymiarach ludzkiej egzystencji oraz z wiedzą o społeczeństwie. Absolwent rozwija w czasie studiów postawy społecznego zaangażowania i obywatelskiej odpowiedzialności za bezpieczeństwo indywidualne i zbiorowe oraz kształtuje postawy patriotyczne.


Edukacja dla bezpieczeństwa i zarządzanie kryzysowe
Absolwent tej specjalności potrafi łączyć wiedzę pedagogiczną i psychologiczną z szeroko rozumianą problematyką bezpieczeństwa i porządku publicznego w sytuacjach kryzysowych, w różnych wymiarach ludzkiej egzystencji.


Pedagogika szkolna z socjoterapią i terapią pedagogiczną
Ukończenie kierunku Pedagogika w zakresie specjalności Pedagogika szkolna z socjoterapią i terapią pedagogiczną daje rzetelne przygotowanie teoretyczne o charakterze interdyscyplinarnym zorientowane na konkretne działania z zakresu pedagogiki szkolnej, socjoterapii i terapii pedagogicznej. Absolwent tej specjalności posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-pedagoga w szkołach, w poradniach wychowawczo-zawodowych, w jednostkach prowadzących badania praktyczne nad funkcjonowaniem systemu oświaty oraz w instytucjach pełniących nadzór nad funkcjonowaniem szkolnictwa, ośrodkach terapeutycznych i socjoterapeutycznych, ośrodkach wychowawczych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Celem studiów jest rozszerzenie i pogłębienie wiedzy pedagogicznej przygotowującej absolwentów do pełnienia zadań pedagoga szkolnego.


Pedagogika pracy z zarzadzaniem zasobami ludzkimi
Absolwent specjalności Pedagogika pracy z zarządzaniem zasobami ludzkimi to osoba przygotowana do prowadzenia działalności pedagogicznej zgodnie z wykształceniem w zakresie pedagogiki pracy, nauk o pracy i innych dyscyplin z nimi związanych. Wiadomości i umiejętności absolwenta wiążą się głównie z orientacją, poradnictwem i doradztwem zawodowym, procesem kształcenia zawodowego, organizacją działalności gospodarczej, jak również funkcjonowaniem współczesnego zakładu pracy i problematyką edukacji zawodowej dorosłych, pracujących oraz bezrobotnych.


Kreowanie lokalnej polityki społecznej
Absolwent specjalności Kreowanie lokalnej polityki społecznej poznaje metody diagnozowania, analizy i interpretacji wielowymiarowych zjawisk społecznych oraz publicznych, posiada wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania społeczności, umie zaprojektować, przeprowadzić i nadzorować projekty rewitalizacji społecznej w różnych typach społeczności. Organizator społeczności lokalnej potrafi za pomocą metod i narzędzi stworzyć sieć partnerów społecznych działających na jej rzecz. Zna specyfikę i mechanizmy funkcjonowania zarówno instytucji państwowych, samorządowych, jak i organizacji pozarządowych oraz firm i przedsiębiorstw rynkowych. Potrafi zorganizować pracę partnerów w środowisku, przygotować zarówno samodzielne, jak i współistniejące z rewitalizacją infrastrukturalną programy aktywizacji społeczności, a także przełożyć rozwiązywanie problemów społecznych na formę usługi społecznej/publicznej. Posiada i potrafi zastosować w praktyce najnowszą wiedzę ułatwiającą budowanie kapitału społecznego czy sieci społecznych w środowisku. Jest przygotowany do pełnienia roli menedżera społecznego. 


KIERUNEK ADMINISTRACJA
Wydział Administracji w Koszalinie

Studia I stopnia, stacjonarne i niestacjonarne

Specjalności:


Prawo gospodarcze
Absolwenci tej specjalności, rozumieją potrzeby i zjawiska transformacji państwowej i gospodarczej, zasady organizacji podmiotów gospodarczych i zarządzania nimi, metody analizy ekonomicznej, nabywają podstawy do podjęcia przez nich decyzji o rozpoczęciu samodzielnej działalności gospodarczej w zakresie produkcji materialnej lub usług, organizowania podmiotów gospodarczych i zarządzania nimi, współpracy z partnerami zagranicznymi. Absolwenci są przygotowani do pracy urzędniczej w różnych rodzajach administracji publicznej – zarówno rządowej, jak i samorządowej – i mają znajomość otoczenia prawnego, w którym działają instytucje niepubliczne.


Administracja publiczna
Absolwenci administracji publicznej to kompetentni i nowocześni specjaliści, mają wiedzę teoretyczną z zakresu nauk społecznych, nauk o prawie i administracji oraz podstawową wiedzę ekonomiczną, co pozwala im na przyswojenie sobie umiejętności, które są niezbędne do pełnienia funkcji administracyjnych i biurowych oraz utrzymywania różnorodnych kontaktów społecznych. Nieobce jest im między innymi: samodzielne podnoszenie kwalifikacji, rozumienie potrzeby doskonalenia się, umiejętność organizowania pracy własnej i w zespołach, nabywanie umiejętności publicznego prezentowania stanowiska urzędu lub firmy, obsługiwanie nowoczesnych urządzeń techniki i łączności biurowej, stosowanie zasad obiegu informacji w urzędach administracji publicznej  i w przedsiębiorstwach. Wiedza teoretyczna uzupełniona elementami wiedzy prawniczej  i menedżerskiej oraz praktyki zawodowe kształtują poglądy absolwentów na istotę współczesnej administracji w ogólnym systemie organizacyjnym państwa ze szczególnym uwzględnieniem członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Są przygotowani do pracy na średnich szczeblach zarządzania w administracji państwowej i samorządowej, a także w jednostkach gospodarczych w sektorze prywatnym, w instytucjach społecznych oraz pozarządowych.


Administracja bezpieczeństwa wewnętrznego


Administracja celna i skarbowa


Administracja wymiaru sprawiedliwości i prokuratury


Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych


Zarządzanie zasobami ludzkimi


Policja w systemie bezpieczeństwa publicznego


KIERUNEK TURYSTYKA I REKREACJA
Wydział Administracji w Koszalinie

Studia I stopnia, stacjonarne i niestacjonarne

Specjalności:


Hotelarstwo i gastronomia
Absolwent tej specjalności wyposażony jest w umiejętności managerskie niezbędne do pracy w złożonym organizmie przedsiębiorstwa turystycznego jak i zarządzania własnym przedsiębiorstwem hotelarsko - gastronomicznym. Posiada znajomość specyfiki klasyfikowania i charakteryzowania obiektów i usług hotelarskich, dostrzegania znaczenia hotelarstwa na rynku turystycznym, bezproblemową obsługą systemów rezerwacyjnych. Absolwent poznaje specyfikę organizacji, standaryzacji i ekonomiki przedsiębiorstwa hotelarsko - gastronomicznego. Zdobywa również wiedzę z zakresu żywienia i dietetyki oraz kuchni regionalnych i narodowych. Zdobyta wiedza połączona z praktykami odbytymi w trakcie studiów sprawia, że absolwenci tej specjalności są kandydatami na stanowiska managerów w hotelach, motelach, ośrodkach wypoczynkowych i rekreacyjnych, restauracjach i punktach gastronomicznych. Są kierownikami recepcji, kadrą zarządzającą obiektami konferencyjnymi i gastronomicznymi, specjalistami ds. organizacji imprez okolicznościowych i konferencji.


Organizacja i obsługa ruchu turystycznego
Absolwent tej specjalności wyposażony jest w profesjonalną umiejętność organizacji i obsługi ruchu turystycznego. Zajmuje się planowaniem i organizowaniem imprez turystycznych dla szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców. Potrafi nadzorować działalność biura turystycznego. Prowadzi działania marketingowe, jak również tworzy atrakcyjną ofertę produktów i usług turystycznych. Umie kompleksowo prowadzić obsługę grup turystycznych, w tym również usług pilotażowych i przewodnictwa. Absolwenci tej specjalności znajdują zatrudnienie w biurach turystycznych, punktach informacji turystycznej czy w hotelach, jako pracownicy recepcji i w działach marketingu. Znakomicie odnajdują się na odpowiedzialnych stanowiskach w wydziałach turystyki administracji publicznej i samorządowej, służbach specjalnych kreujących politykę kadrową, jako rezydenci biur podróży. Podejmują się również pracy w ośrodkach sportu i rekreacji, w gospodarstwach agroturystycznych czy w ośrodkach rekreacyjnych i domach wypoczynkowych.


KIERUNEK ZARZĄDZANIE
Wydział Nauk Społecznych w Gdańsku

Studia I stopnia, stacjonarne i niestacjonarne

Specjalności:


Psychologia w zarządzaniu
To unikalna specjalność oferująca wiedzę i umiejętności w zakresie nowoczesnego zarządzania organizacją ze szczególnym uwzględnieniem praktycznego zastosowania psychologii w biznesie. Studenci poznają psychologiczne aspekty zarządzania, psychologię biznesu, zagadnienia komunikacji interpersonalnej i społecznej, zasady efektywnego zarządzania zespołem pracowników. Specjalność ta wyposaża również w tak niezbędne w codziennej działalności gospodarczej umiejętności, jak skuteczne negocjowanie i rozwiązywanie konfliktów, motywowanie do działania, budowanie skutecznego przekazu reklamowego. Absolwenci to specjaliści zarządzania, menedżerowie, specjaliści ds. marketingu czy komunikacji. Dzięki zdobytej wiedzy efektywnie zarządzają zespołem ludzkim, zapewniając jednocześnie harmonijną współpracę między pracownikami. Potrafią osiągać cele marketingowe przedsiębiorstwa dzięki umiejętności kształtowania pozytywnych relacji z klientami i pozytywnego wizerunku organizacji, w czym pomaga aktualna wiedza w zakresie zachowań konsumenckich.


Samodzielny księgowy
Specjalność ta oferuje praktyczne studia z zakresu księgowości i tym samym uzyskanie wysoce i stale poszukiwanego na rynku pracy zawodu. Zmiany zasad rachunkowości dostosowujące regulacje krajowe do wymogów Unii Europejskiej powodują znaczny wzrost zapotrzebowania na specjalistów mających praktyczne umiejętności i najnowszą wiedzę z zakresu rachunkowości. Absolwenci potrafią samodzielnie prowadzić księgi rachunkowe przedsiębiorstwa, tworzyć sprawozdania finansowe, sporządzać deklaracje podatkowe. Mają wiedzę niezbędną do przeprowadzenia analizy sytuacji majątkowo-finansowej przedsiębiorstwa oraz dokonywania ewidencji operacji gospodarczych. Starannie dobrany zestaw przedmiotów praktycznych jak też warsztatów pogłębiających umiejętności studentów kształci specjalistów, którzy są cennymi i poszukiwanymi pracownikami działów finansowo-księgowych w nowoczesnym przedsiębiorstwie.


Zarządzanie bezpieczeństwem
Specjalność – wyjątkowo oczekiwana na europejskim rynku pracy – ma na celu wykształcenie specjalistów w zakresie bezpośrednio związanym z bezpieczeństwem. Studenci poznają istotę bezpieczeństwa i jego uwarunkowania, zasady funkcjonowania podmiotów bezpieczeństwa, istotę i zakres strategii bezpieczeństwa. Absolwenci potrafią rozwiązywać praktyczne problemy związane z bezpieczeństwem i zarządzaniem kryzysowym w skali lokalnej, regionalnej, narodowej, globalnej. Potrafią skutecznie działać w sytuacjach zagrożeń bezpieczeństwa państwa i obywateli. Mają umiejętności kierowania zespołami ludzkimi, podejmowania decyzji logistycznych w zarządzaniu kryzysowym, znają podstawy prawne bezpieczeństwa. Mają także profesjonalną wiedzą i kompetencje zawodowe, które gwarantują im silną pozycję konkurencyjną na rynku pracy. Absolwenci zarządzania bezpieczeństwem są przygotowani do podjęcia pracy w służbach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa (policja, wojsko, obrona cywilna i inne służby mundurowe), organach administracji rządowej i samorządowej, organizacjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa obywateli i podmiotów gospodarczych, w zespołach reagowania kryzysowego oraz innych firmach działających w sektorze bezpieczeństwa i porządku publicznego.


Zarządzanie biznesem
Specjalność wyposaża absolwentów w wiedzę z zakresu zarządzania, finansów, rachunkowości, a także w umiejętności analizy sytuacji ekonomiczno-finansowej jednostki gospodarczej, sporządzania sprawozdań finansowych, controllingu finansowego. Program nauczania obejmuje praktyczne przedmioty związane z podejmowaniem decyzji finansowych i przygotowuje do efektywnego zarządzania finansami podmiotów gospodarczych. Znajomość zagadnień finansów i nowoczesnych metod zarządzania daje możliwość podjęcia pracy w instytucjach finansowych (bankach, zakładach ubezpieczeń, funduszach inwestycyjnych), działach finansowych przedsiębiorstw, działach księgowości, firmach konsultingowych, a także pracy w charakterze księgowego, specjalisty ds. sprawozdawczości finansowej, podatków, księgowości.


Zarządzanie turystyką i sportem
Zarządzanie turystyką i sportem to jedyna specjalność w regionie pomorskim, która daje absolwentom możliwość połączenia pracy z pasją, jaką jest sport. Olbrzymi wzrost zainteresowania społeczeństwa sportem na co dzień kreuje nowy, niedoceniany dotychczas w Polsce, rynek sportu. Studenci poznają nowoczesne techniki zarządzania organizacją sportową, m.in. klubami sportowymi, klubami fitness, rekreacją sportową dzieci i młodzieży. Poznają najnowsze koncepcje marketingu sportowego, zasady organizacji imprez sportowych, promocji sportu i organizacji sportowej, współpracy z mediami, sponsoringu sportowego, zarządzania wizerunkiem organizacji sportowej. Absolwenci zarządzania sportem to menedżerowie klubów sportowych i klubów fitnessu, specjaliści w jednostkach administracji publicznej działających w sferze sportu, specjaliści ds. organizacji imprez sportowych czy specjaliści przygotowani do pracy w przedsiębiorstwach współpracujących z organizacjami sportowymi.


Zarządzanie zasobami ludzkimi
Studenci poznają w ramach tej specjalności specyfikę zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnym przedsiębiorstwie. Zdobywają wiedzę z zakresu psychologicznych aspektów zarządzania i komunikacji interpersonalnej, psychologicznych i społecznych aspektów zachowania ludzi w organizacjach oraz metod kształtowania tych zachowań. Absolwenci mają umiejętność zarządzania zespołem ludzi w przedsiębiorstwie oraz motywowania do działania, prowadzenia negocjacji i rozwiązywania konfliktów pracowniczych. Absolwenci zarządzania zasobami ludzkimi to specjaliści zarządzania w nowoczesnym przedsiębiorstwie. Znajdują zatrudnienie jako specjaliści działów personalnych przedsiębiorstw krajowych i międzynarodowych oraz administracji publicznej, w firmach zajmujących się doborem i szkoleniem pracowników, są specjalistami w firmach konsultingowych w zakresie wdrażania nowatorskich systemów zarządzania kapitałem ludzkim.


Zarządzanie logistyką
Specjalność ta wyposaża studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do operacyjnego zarządzania logistycznego w ramach działów funkcjonalnych podmiotów gospodarczych. Poznają oni najnowsze koncepcje w zarządzaniu łańcuchem dostaw, współczesne trendy rozwojowe oraz rolę logistyki na tle innych sfer zarządzania firmą. Specjalność wyposaża też w praktyczne umiejętności niezbędne do diagnozowania i realizacji potrzeb zaopatrzeniowych, transportowych, produkcyjnych oraz gospodarki magazynowej w organizacji. Studenci nabywają umiejętności w zakresie zarządzania zapasami, sprzedażą, zakupami i finansami, poznają zasady zarządzania jakością oraz międzynarodowe systemy logistyczne. Mając praktyczne umiejętności organizowania i realizowania operacyjnej działalności logistycznej w organizacji, jak i usprawniania zarządzania logistycznego w podmiotach gospodarczych, absolwenci znajdują zatrudnienie jako menedżerowie ds. logistyki, transportu, analitycy kosztów logistycznych czy koordynatorzy projektów logistycznych.