Administrowanie w służbie zdrowia
Wydział Administracji - Studia II stopnia
Cel studiów:
- poszerzają wiedzę i rozwijają kompetencje oraz umiejętności zdobyte w trakcie studiów licencjackich na kierunku Administracja, a także na kierunkach pokrewnych;
- zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu nauk prawnych, zarządzania i finansów, uzupełnionej elementami wiedzy prawniczej oraz praktykami zawodowymi.
Kim możesz być po studiach:
- absolwenci po ukończeniu studiów są przygotowani do pracy na stanowiskach administracyjnych w szeroko pojętej ochronie zdrowia publicznego, w szczególności w przychodniach, administracji państwowej, szpitalach, czyli ośrodkach leczniczych oraz w niepublicznych sektorach usług, a także w przemyśle farmaceutycznym.
Twoje umiejętności po ukończeniu studiów:
- absolwent będzie posiadał wiedzę i umiejętności w zakresie aspektów prawnych funkcjonowania opieki zdrowotnej, systemu ochrony zdrowia i ubezpieczeń zdrowotnych, organizacji i zarządzania podmiotami leczniczymi, zarządzania jakością w ochronie zdrowia, zadań organów administracji publicznej dot. ochrony zdrowia, marketingu usług zdrowotnych i PR w ochronie zdrowia, odpowiedzialności prawnej podmiotu leczniczego.
- absolwent będzie posiadał zaawansowaną wiedzę ogólną w obszarze nauk społecznych z zakresu prawa i administracji oraz uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia ekonomiczne, polityczne oraz socjologiczne, a także szczegółową wiedzę na temat struktur, instytucji i zasad działania organów administracji publicznej (krajowych, międzynarodowych i unijnych) i podmiotów administrujących, ich genezy i ewolucji oraz wykonywanych przez nie zadań.
- dysponować będzie pogłębioną wiedzą o relacjach między organami administracji publicznej oraz relacjach między nimi a jednostką i instytucjami społecznymi, w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych. Wiedza ta pozwoli na właściwe realizowanie zadań zgodnie z potrzebami nie tylko społeczności lokalnej i lokalnego rynku pracy.
- absolwent będzie posiadał rozszerzoną wiedzę o roli człowieka, jego cechach i aktywności w sferze administracji oraz jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także usystematyzowaną wiedzę na temat odpowiedzialności i etyki pracowników administracji publicznej oraz znajomość kluczowych zagadnień dotyczących zatrudnienia w służbie publicznej, pozwalającą absolwentowi na właściwe kierowanie zespołami ludzi.
- będzie posiadał wiedzę z zakresu współczesnych ustrojów politycznych i prawnych państw, jego struktur i zasad funkcjonowania oraz fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji pozwalającą pełnić funkcje w organizacjach współpracujących z krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Czas trwania studiów: trzy semestry
Studia kończą się egzaminem dyplomowym.