Administracja europejska
Wydział Administracji - Studia II stopnia
Cel studiów:
- poszerzają wiedzę i rozwijają kompetencje oraz umiejętności zdobyte w trakcie studiów licencjackich na kierunku Administracja, a także na kierunkach pokrewnych;
- zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu nauk prawnych, zarządzania i finansów, uzupełnionej elementami wiedzy prawniczej oraz praktykami zawodowymi.
Kim możesz być po studiach:
- absolwenci będą doskonale przygotowani do pracy w strukturach administracji samorządowej, państwowej i międzynarodowej, a także w działach administracji przedsiębiorstw prywatnych; zdobyte wiedza i doświadczenie pozwolą na obejmowanie stanowisk średniego i wyższego szczebla, kierowanie zespołami ludzi, a także zarządzania całymi pionami administracyjnymi;
- absolwent jest przygotowany również do pełnienia funkcji w przedsiębiorstwach współpracujących z krajami członkowskimi Unii Europejskiej i ich organami; ponadto, ich umiejętności pozwolą na stosowanie metod i narzędzi potrzebnych do przygotowania projektów przedsięwzięć zgodnie z potrzebami społeczności lokalnych i lokalnego rynku pracy.
Twoje umiejętności po ukończeniu studiów:
- absolwent będzie posiadał zaawansowaną wiedzę ogólną w obszarze nauk społecznych z zakresu prawa i administracji oraz uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia ekonomiczne, polityczne oraz socjologiczne, a także szczegółową wiedzą na temat struktur, instytucji i zasad działania organów administracji publicznej (krajowych, międzynarodowych i unijnych) i podmiotów administrujących, ich genezy i ewolucji oraz wykonywanych przez nie zadań.
- dysponować będzie pogłębioną wiedzą o relacjach między organami administracji publicznej oraz relacjach między nimi a jednostką i instytucjami społecznymi, w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych. Wiedza ta pozwoli na właściwe realizowanie zadań zgodnie z potrzebami nie tylko społeczności lokalnej i lokalnego rynku pracy.
- absolwent będzie posiadał rozszerzoną wiedzę o roli człowieka, jego cechach i aktywności w sferze administracji oraz jako twórcy kultury i podmiotu konstytuującego struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także usystematyzowaną wiedzę na temat odpowiedzialności i etyki pracowników administracji publicznej oraz znajomość kluczowych zagadnienia dotyczące zatrudnienia w służbie publicznej, pozwalającej absolwentowi na właściwe kierowanie zespołami ludzi.
- będzie posiadał wiedzę z zakresu współczesnych ustrojów politycznych i prawnych państw, jego struktur i zasad funkcjonowania oraz fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji pozwalającą pełnić funkcje w organizacjach współpracujących z krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Czas trwania studiów: trzy semestry
Studia kończą się egzaminem dyplomowym.